Nyheder

Referat fra kaffem?det.d.2/9 ...

Pulszone-beregner

Teampuls - pulszone - beregner
Beregn dine pulszoner


Pace-tabeller

Teampuls - Pace - tabeller
Pace-tabeller - se dem her


Galleri

Teampuls - Galleri
Se mere klik her


Teampuls - Galleri
www.fitnessfritid.dk

Evalueringsmøde lørdag den 19. nov

Referat af Evalueringsmøde lørdag den19. november

 

Dagsorden:

1.       Forslag fra trænerteamet om mål i 2012

a.       Træningsdage

b.      Priser og vægttabs beretning

2.       Ordet er frit – feed back – ris/ros

3.       Eventuel

 

1.                                                                                                      

Træner teamet fremlagde forslag til mål i 2012

Berlin ½ maraton

Hamborg maraton

København maraton

Andre mål der vil være mulighed for at tage højde for i det kommende træningsprogram kunne være - Århus løbet - Lillebælt ½ M og Odder ½ M.

Forslagene blev vel modtaget. Mange af deltageren havde de samme løb på deres egen ”ønskeliste” 2012

a.       TEAMPULS træner mandag – onsdag – lørdag, hvor hver 3 uge vil være en rolig uge

I tiden frem til at træningsprogrammet 2012 foreligger, vil fokus ligge på grundtræning, med masser af bakke løb, lange ture i langsomt tempo

 

b.      Rieber prisen gik til Dan Helmersen, Fighter prisen gik til Kenneth Madsen, Smiley prisen gik til Anne Skovbo og Lise Skovbo, ” paparazzi” prisen gik til Steen Ø. 

 Steen Nedel fortalte i et kort indslag om hans fantastiske vægttab. På 6 måneder tabte han 42 kilo.

2.

Under dette punkt blev det vendt at TEAMPULS er et bredt hold af løbere på forskellige niveauer.

Fælles for løberne er at de alle har et mål om at de gerne vil blive bedre og hurtigere.

 

Dem der ligger i top vil gerne blive lidt hurtigere. Samme ambition gælder for dem der løber ”i midt” gruppen. Her vil flere gerne træne efter at kunne blive så stærke at de kan blande sig med de hurtige. Hos gruppen der ligger ”bagerst” er målet for mange at kunne blive så gode ,at de kan komme op og blande sig med dem ”i midten”.

Allan Strand foreslog at man fra gang til gang, kunne vælge ”ambassadører” til de forskellige niveauer, inden træning gik i gang. Trænerteamet tog dette forslag til sig.

 

Der blev efterlyst viden / undervisning om løbeteknik

Ros/opbakning til at vi varmer op i fællesskab – godt for hold følelsen

Vigtig at de aftaler som man laver i sin løbegruppe, f.eks at løbe 5 min pr km, tager man et medansvar for bliver overholdt

Det blev diskuteret frem og tilbage hvornår/hvordan man skal restituerer. Det forblev et ”åbent” punkt for det er meget individuelt.

Nogen har bruge for restitution dagen efter et hårdt trænings pas imens andre kan holde til at træne hårdt i 1—2 , måske 3 dage. Det er meget individuelt, derfor skal mærke efter hvad der er godt for en selv.

Én ting ligge dog fast MAN SKAL PASSE AT RESTITUERE SIN KROP hvis ikke det sker, træner man på sigt sin formkurve ”ned” i stedet for ”op”

Trænerteamet fik afslutningsvis positiv feedback på den træning der har været efter sommerferien og frem til i dag.

 

Løberne kan godt lide den varierede træning, de synes at løbeprogrammet er et rigtig godt værktøj at have.

 Der blev givet udtryk for at vi skal fortsætte som ET hold og derudfra selv finde ind i de grupper hvor vi passer sammen pulsmæssigt.

 

Jeg har ingen noter under eventuelt

Af. Hanne Asmussen

 

SideWalk webbureau - weblsninger og sgeoptimering